Thursday 28 November 2013

Journey to South 3 - Port Dickson, N9

May 03, 2013.

Rupa-rupanya perjalanan kami tak berakhir di Melaka. Dalam perjalanan balik ke pulau, kami menyinggah ke PD. Pantai di PD dah biasa sangat maka kami cari kawasan baru yang belum pernah kami jelajah kat PD.

Akhirnya kami temui satu tempat, Pulau Burung. 

Daratan dari Pulau Burung
Jambatan ke Pulau Burung











Cantik pemandangan sekitar kawasan Pulau Burung ni, macam-macam info ada disediakan oleh MPPD.
Sejarah Pulau Burung











Jom tengok gambar sesi mejelajah Pulau Burung.
Ada laluan pejalan kaki
Ada tempat rehat
Senja di Pulau Burung
Malam sudah.. kami tak berhasrat untuk balik ke pulau, kami tuju hotel berdekatan, Corus Hotel. Kami pernah mendiami Corus Hotel di KL, hotelnya agak bagus. Jadi kami tak teragak-agak untuk pilih hotel ni version PD lak.

Corus Hotel
Belakang Hotel
pandangan belakang hotel dari bilik
Cantik sangat permandangan di belakang Hotel Corus ni. Pihak hotel juga ada menyediakan banyak kemudahan untuk tetamu hotel untuk beriadah kat belakang hotel. Aku pun sempat melayan game yg mereka sediakan.

promosi..heheee
paintball
Achery..lepas gian













Pihak hotel juga ada sediakan tempat karaoke yang dibina bersebelahan Hotel. Tetamu boleh test suara disana dengan harga discount, tak ketinggalan juga aku.

May 04, 2013.

Bumi PD kami tinggalkan. Kami tuju pulau untuk balik ke kediamanku. Itulah hari terakhir aku jumpa man sebelum dia lost. Memory bersama man segar di ingatan. Moga Allah beri kesempatan untuk aku menghabiskan masa bersama man lagi.

1 comment:

  1. menarik blog awak, kemas menarik, banyak info journey, tak pernah tahu kt pd ada pulau burung, cantik, tq for share, kenapa awk jarang menulis, awk banyak tempat nak share, info, pengalaman, tak banyak blog buat begini, biasa cerita hal kecantikan, teruskan penulisan awak. selamat maju jaya

    ReplyDelete